2013. október 23., szerda

Tej- és tojásmentes kakaós csiga

Kicsi lányom bárányhimlős lett, az ő kívánsága volt, hogy vacsorára kakaós csiga legyen. Lehet nemet mondani egy kis betegnek? Hát nem. Úgyhogy ez lett a mai vacsora. :)


Nézzük a receptet
  • 60 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (kezdetben lehet 70:30 arányban fehér tönköly liszttel keverni)
  • 3 dl gabona/magtej (én most mandulatejet használtam), de készítettem már rizstejjel is
  • 2 dkg élesztő 
  • 8 dkg bio vaj
  • 8 dkg méz vagy kókuszvirágcukor
  • 1 csapott kávéskanál só 

kakaós:
  • 5 dkg kakaópor (Hollandot használok) 
  • 15 dkg kókuszvirágcukor  vagy méz
  • kevés mandulatej
nutellás:
  • fél üveg Rapunzel csokis nutella
  • kókuszkrém (mivel nagyon sűrű a mogyorókrém, ezért lazítani szoktam az állagán)

Elkészítése:
  1. A tészta hozzávalóiból egy kelt tésztát dagasztok. Kb. 1 órát hagyom pihenni letakarva, majd átgyúrom, és kinyújtom. 
  2. A kakaós vagy nutellás masszával megkenem, majd feltekerem. Kb. 1,5 cm szélesen feldarabolom. Nekem 13 db lett. 
  3. Tepsibe teszem, még pihentetem kb. 20 percet. Előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsül (180C-on). Én nem szoktam a tetejét még cukorral megszórni, de a nagylányom kókuszt tett rá, és nagyon ízlett neki.
A kakaós massza keverésénél ügyelni kell a mandulatej hozzáadásával. Nekem egy kicsit sok sikeredett bele, ezért folyós lett. Azért lett annyira kakaós a csiga. Csak annyi folyadék kell a kakaós masszához, hogy még kenhető legyen, de ne legyen folyós.

Egyébként ebből a tésztából szoktam kalácsot is készíteni, de ez az alapja a túrós batyunak is.