2013. október 25., péntek

Kókuszos-meggyes muffin

Sok muffin receptet kipróbáltam már, de ez a favorit. Még Eszter lányom is el tudja készíteni egyedül. 


Íme a recept:
száraz összetevők:
  • 8 dkg kókuszreszelék (lehetőleg ne legyen kén-dioxiddal kezelt)
  • 0,5 dl rum/bor/sangria
  • 12 dkg zabliszt
  • 0,5 tk. szódabikarbóna
  • 1 ek kakaópor
  • 5 dkg 70%-os étcsoki (ez a csoki nagyon finom, és finomítatlan nyers nádcukorral készült)
  • 3 dkg aszalt meggy (nyáron friss meggy)
  • csipet só
  • vanília
nedves összetevők:
  • 5 dkg olvasztott vaj/kókuszolaj
  • 8 dkg méz
  • 1 kis pohár joghurt
  • 1 tojás helyett én 1 ek. őrölt lenmagot 2 ek. vízzel összekevertem, és kicsit állni hagytam
Elkészítése:
A kókuszreszeléket leöntjök a rummal, majd a többi száraz összetevőkkel elkeverjük. Ezután a nedves részt is összedolgozzuk, majd a két részt kis mozdulatokkal homogén masszává keverjük. Én többnyire 24 muffinformában szoktam sütni. Kb. 25 per alatt 180C-on megsül. Hagyjuk kihűlni.

Jó étvágyat!