2013. november 22., péntek

Kelbimbó saláta retekcsírával

Egy vega csoportban láttam egy kelbimbó receptet, melyet rögtön továbbgondolva megalkottam egy merőben másat, de a vezérfonala a kelbimbó maradt. Nekem nem nagyon tartozik a kedvenc zöldségeim közé, valahogy ritkán kerül be a konyhámba. Vagy keserű, vagy fás, sokszor futottam bele rossz ízűbe. Na most adtam neki még egy esélyt, és ez lett belőle:



A kelbimbó vagy a bimbós kel a vadkáposzta egy termesztett változata. A 19.században belgiumban nemesítették ki, emiatt "brüsszeli káposztának" is hívják. Jól tűri a fagyokat. Októbertől márciusig kapható. Gazdag A-, B-és C-vitaminban (90mg/100gr), karotint, rostot, ásványi anyagokat (kálcium, foszfor, vas, kálium, folsav) is tartalmaz. Gazdag fehérje forrás (13-16%)

A növényben lévő szulforafán serkenti a májban azon enzimek termelését, melyek a méreganyagok  kiválasztásáért felelősekMagas rosttartalma segíti az emésztést, meggátolja a székrekedést, karbantartja a vastagbelet. Fogyókúrázóknak is kiváló alacsony kalóriatartalma miatt (35kcal/10 dkg)

És most nézzük a receptet:
  • 5-6 db kelbimbó vékonyra gyalulva
  • 1 lilahagyma szintén vékonyra gyalulva
  • 1/2 avokadó
  • pici citromlé, só
  • 2-3 db paradicsom kockára vágva
  • tetejére: retekcsíra
Jó étvágyat!