2013. november 8., péntek

Vegán gyümölcsjoghurt

Nagyon szerettem  a joghurtokat, de mióta nem iszok tejet, a joghurt is mellőzve lett. A gyümölcsjoghurt meg pláne, mivel azok nem sok gyümölcsöt láttak életükben (de sok mást igen). Most elkészítettem vegán és nyers változatát, ami nagyon finom és nem utolsó sorban egészséges is. Bármilyen gyümölccsel készíthetjük, én most banánt és mandarint tettem hozzá. Nyáron nagyon finom lehet sárgabarackkal vagy eperrel is.


Az elkészítése egy kis előkészületet igényel, mivel a magokat áztatni kell legalább 8-10 órát. Majd az erjedésnek is be kell indulnia, így ahhoz is kell legalább 1 éjszaka.

Szóval a recept (2 nagy pohár):
  • 10 dkg mandula
  • kis marék mazsola vagy bármilyen aszalt gyümölcs
  • 1 banán
  • mandarin vagy más kedvenc gyümölcsünk
  • 1 teáskanál probiotikum (pl. imsyser)
Én szinte minden nap készítek mandulatejet, így a joghurthoz a megmaradt szárazanyagot használom fel. De lehet közvetlenül a magból is készíteni.
  1. Elsőként a magot beáztatjuk éjszakára, majd másnak lehúzzuk a barna héját. Kevés vízzel összeturmixoljuk pépes állagúvá.
  2. Annyi vizet adunk hozzá, hogy joghurt állaga legyen. Hozzáöntjük a probiotikumot.
  3. Takarjuk le, majd felejtsük a konyhaasztalon (meleg helyen) ismét kb. 6-8 órára.
  4. Adjunk hozzá 1 kis marék aszalványt, és még hagyjuk állni, hogy az megpuhuljon.
  5. Ha szükséges, pici citromlevet adhatunk hozzá.
  6. Mielőtt meg szeretnénk enni, turmixoljunk hozzá 1 banánt és vágjuk bele kedvenc gyümölcsünket.
  7. Én még megszórtam egy kis hajdinacsírával is.
Jó étvágyat hozzá!