2013. november 9., szombat

Vegán "tejbegríz" gluténmentesen

A gyerekek nagyon szeretik a tejbegrízt, de mióta nem iszunk tejet, nem készítettem. Próbáltam bolti gabonatejjel, de nekünk nem jött be az íze. Most saját készítésű mandulatejjel készítettem, és finom lett. Lehet kapni búzadarát teljes kiőrlésű formában is, de most kifejezetten gluténmentesre szerettem volna készíteni, ezért rizsdarát használtam. A lányok csillagos ötösre értékelték.


Hozzávalók (2-3 adag):
  • 1 liter mandulatej (vagy más magtej, gabonatej)
  • 10 dkg barnarizs
  • vaníliapor
  • cukorzatlan kakaópor
  • kókuszvirág cukor
Elkészítése:

A rizst durvára őröljük. Nekem van pelyhesítőm, ezzel készítettem a darát. Szerintem itt már mindenki tudja az elkészítési módot. Egyszerűen megfőzöm. A tetejét megszórom a kókuszvirágcukros kakaóporral.