2014. január 13., hétfő

Csokikrémes brownie csillag

Ez az édesség spontán készült el. Bár többnyire jellemző is ez rám, ritkán készítek nyers ételeket pontosan recept alapján. Ami van itthon, abból készül. Nem gond, ha a recept mondjuk datolyát ír, az elkészthető mazsolával is. Vagy a kesudió helyett sokszor használok áztatott mandulát. Szeretem az egyszerű, és gyors édességeket, na ez is ilyen. Törekszem arra, hogy az olajos magokat kompenzáljam sok-sok gyümölccsel, így ennél is törekedtem erre. Sajnos sok nyers édesség nagyon sok zsiradékot tartalmaz. Még ha az egészséges zsiradék is, akkor is sok szerintem. Én nem készítek olyan tortát, aminek az alja dió, a krémje kesudió, a tetején meg kókuszzsír van. Lehet szép, és hasonlít is a hagyományos tortákra, de számomra nem az a cél. Lehet, hogy az én tortáim egy kicsit csúnyábbak, folyékonyabbak, de több gyümit tartalmaz, és számomra ez a fontos.

Szóval ezt a finomságot egy munkahelyi megbeszélésre vittem, hip-hop mind elfogyott. Másodjára szilveszterre készítettem el, a gyerekeknek is nagyon ízlett.


Akkor most nézzük a receptet
Az alap a brownie, ami már sok blogon megtalálható. Ezt is többféleképpen készítem, éppen milyen mag van itthon. Bár többnyire áztatott/szárított dió mindig van, és áztatott mandula is sokszor.
  • 10 dkg dió
  • 10 dkg mandula
  • 5 dkg kesudió
  • 20 dkg datolya
  • 2-3 ek. kakaópor
  • csipet só
  • vanília

A datolyát kis darabokra felvágom, majd a kesudióval, és a fele dióval, mandulával megdarálom. Majd a maradék diót/mandulát is összevágom, de ezt egy kicsit nagyobb darabokra hagyom.

Kézzel összegyúrom, ha kell egy kis vizet adok hozzá. Kinyújtom kb. 0,5 cm vastagra, és csillag alakúra kiszaggatom. Célszerű egy kicsit megszárítani. Tegyük radiátorra, sütőbe (max. 40 fokon) vagy aszalóba 1-2 órára.

A krém egy szokásos banános avokado krém, amit tortákra, pohárkrémekbe is szoktam használni.
  • 2 érett avokado
  • 1 érett banán
  • 2-3 ek. kakaóvaj
  • 2-3 ek. kakaópor
  • 1-2 ek. kókuszvirágcukor
Legyen jó csokis, sötét színű. Így lesz finom.

További hozzávalók:
  • banán karikára vágva
  • mandarin kockára vágva
Így állítsd össze:
A csillagra tegyél egy szelet banánt, erre a csokikrém, majd rá a mandarin darabka. Meg lehet szórni egy kevés kókusszal a tetejét.