2014. március 18., kedd

Nyers zabkása gojival ízesített almalekvárral

Ez a recept kicsit hasonlít a Kolláthoz, hiszen van benne gabonapehely, aszalvány, olajos mag és friss gyümölcs is. Viszont a csavar benne az, hogy mindezt összeturmixoljuk, és rögtön egy más étel lesz belőle. Igen laktató, délig biztosan kitart.


Hozzávalók (1 adag):
  •  6 dkg zabpehely (én frissen pelyhesítettem) éjszakára áztatva 
  • 3 dkg aszalt sárgabarack áztatva 
  • 3 dkg áztatott mandula 
  • 1 kisebb alma 
  • 1,5 dkg chia mag 
  • 1-2 csepp narancsolaj 
  • datolyapaszta/méz ízlés szerint 
  • rétegzéshez: gojival ízesített almalekvár, banán 

Az elkészítése roppant egyszerű. Az alapanyagokat turmixoljuk össze, ha szükséges, tegyünk hozzá egy kis vizet vagy almalevet. 

Egy kis pohárba tegyük a zabkása felét, majd kanalazzunk rá 1-2 evőkanál almalekvárt. Ekkor én 1/2 banánt rákockáztam és erre tettem a maradék zabot. A tetejére ismét az almalekvár és banánkocka került. Díszítsük pár szem gojival.

A goji vásárlása során viszont körültekintően kell eljárni, ugyanis nagyon fontos ezek tisztasága. A minőségét nagyban befolyásolja az, hogy hol terem. Kína nagy részén elég szennyezett a levegő/talaj, így organikus termesztésűt érdemes választani. Valamint a “szomszéd földjén” se permetezzenek, vagy pedig elég messze legyenek tőle. De azt is figyelembe kell venni, hogy milyen feldolgozási eljárásnak (hőkezelésnek) esett alá az alapanyag, amely révén az enzimek sérültek-e.