2014. június 26., csütörtök

Csicseriborós gombás zöldsaláta

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem a csicseriborsót. Könnyen emészthető, itt írtam jótékony hatásairól. Szóval ez az étel akár nyers is lehet, ha csíráztatjuk a borsót. Az meg könnyen megesik, még magától is. Többször jártam már úgy, hogy a borsót beáztattam egy éjszakára, majd leszűrtem és betettem a hűtőben. 2-3 nap múlva már megjelentek a kicsi csírák. Így akár már fogyasztható is! A gombát is lehet nyersen enni, úgyhogy ez egy olyan recept, melyet elkészíthetünk főve vagy akár nyersen is.



Hozzávalók (2 főre):
  • 2 marék csicseriborsó éjszakára beáztatva (akár csíráztatva is)
  • 5-6 darab gomba
Öntet:
  • 1 avokádó
  • 1/2 rizstejszín
  • 3-4 aszalt paradicsom
  • kevés brokkoli pici rózsáira szedve (nyersen)
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1-2 tk. mustár
  • só, bors
  • citromlé
Salátához:
  • 1/2 fejes saláta vagy jégsaláta
  • 3-4 kisebb uborka 
  • 2 paradicsom
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • kevés brokkoli rózsáira szedve (nyersen)
  • 1 evőkanál balzsamecet
  • 1 evőkanál olivaolaj

Elkészítése:
  1. A csicseriborsót főzzük meg sós, babérleveles vízbe. (kb. 1/2 óra)
  2. A gombát tisztítsuk meg, szeleteljük fel. Egy serpenyőbe tegyünk egy kis kókuszolajat, reszeljünk bele egy gerezd fokhagymát. Tegyük hozzá a gombát, pár perc alatt pirítsuk meg. A végén sózzuk, borsozzuk.
  3. Készítsük el az öntetet a megadott alapanyagok alapján.
  4. A salátát is készítsük elő. Az uborkát vékony szeletekre vágjuk, a hagymát és a paradicsomot is.
  5. Keverjük össze az öntetet a kihűlt borsóval és a gombával.
Egy tányérba halmozzuk a salátát, tegyük rá a borsós ragut. De akár össze is keverhetjük őket. Bár ebben az esetben célszerű jégsalátát használni, az tovább friss marad.