2015. február 25., szerda

Csokis-kókuszos muffin

Mostanában gyakran készítek muffint, reggel egy kicsit korábban felkelek, így mire iskolába indulnak a gyerekek, addigra ki is sül. Fincsi uzsonna lesz belőle. Az alaprecept ez a muffin, melyen változtattam még ezt-azt.


Hozzávalók:
  • 8 dkg kókuszreszelék
  • 0,5 dl cukrozatlan meggylé
  • 12 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
  • 0,5 teáskanál szódabikarbóna 
  • 1 evőkanál kakaópor 
  • fél tábla 70%-os étcsoki 
  • 2 marék magozott meggy (én tettem el nyáron meggybefőttet)
  • csipet só 
  • 1 kávéskanál vanília 
  • 5 dkg olvasztott vaj/kókuszolaj 
  • 8 dkg méz vagy juharszirup
  • 1-1,5 dl növényi tej
  • 1 evőkanál őrölt lenmag (3 evőkanál vízbe áztassuk be)
Elkészítése:

A kókuszreszeléket leöntjük a meggylével, majd a többi száraz összetevőkkel elkeverjük. 

Ezután a nedves részt is összedolgozzuk, majd a két részt kis mozdulatokkal homogén masszává keverjük. 

Én többnyire 24 muffinformában szoktam sütni. Kb. 25 per alatt 180C-on megsül. Hagyjuk kihűlni. 

Jó étvágyat!