2015. február 21., szombat

Mogyoró müzliszelet 2.0

A narancsos-csokis müzliszelet után fellelkesülve ismét belevágtam egy új készítésébe. Nos, ez teljesen másképp készül, mint az előző, az állaga is sokkal-sokkal jobb lett, SŐT, olyan lett mint a bolti. Isteni finom, de még ezen is van mit változtatni, mármint az összetételén. Ez egy kissé zsíros az olajos magok miatt (az ízén azért nem érződik), és a méz mennyiségét aszalvánnyal fogom helyettesíteni. DE, így is nagyon finom, bátran készítsétek el. Biztos vagyok benne, hogy sokszor fog az uzsonnás dobozba kerülni.


Hozzávalók:
  • 10 dkg nagyszemű zabpehely
  • 10 dkg aprószemű zabpehely
  • 10 dkg napraforgómag
  • 10 dkg mogyoró
  • 10 dkg dió
  • 2 evőkanál szezámmag
  • 10 dkg mogyoróból készült mogyoróvaj (vagy készen is kapható)
  • 12 dkg méz
  • 8 dkg kókuszvirágcukor
  • 12 dkg kakaóvaj/szűz kókuszolaj (ami éppen van)
  • 1/2 kávéskanál vaníliapor
  • 3-4 csepp narancsolaj
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 3 dkg mazsola
Elkészítése:

Először is a diót és a mogyorót tegyük egy zacsiba, és egy húsgloffolóval törjük jó morzsásra, darabosra.

A zabpehelyt és az olajos magokat tegyük egy száraz tepsibe, majd tegyük be a sütőbe. 170 fokon úgy 20 percig pirítsuk, de folyamatosan keverjük-kavarjuk, hogy meg ne égjen. Éppen csak legyen egy kis színe és illata.

Közben egy lábasba tegyük bele mézet, a kókuszcukrot és a mogyoróvajat. (Én kávédarálóval csináltam krémessé a mogyorót.) Lassú lángon melegítsük, majd öntsük hozzá a vízgőz felett felolvasztott kakaóvajat vagy a kókuszolajat.

Nehezen fog elegyedni, de sikerülni fog. Adjuk hozzá a vaníliaport és a narancsolajat.

A megpirított magokat/zabot tegyük egy nagy edénybe, adjuk hozzá a kókuszreszeléket és a mazsolát is. Öntsük rá a mogyorós-cukros masszát. Ez még forró, ezért fakanállal óvatosan keverjük jól össze, majd óvatosan kézzel.

Nekem van egy 23x23 cm-es szögletes tortaformám, melynek az alja kivehető. Tettem az aljára zsírpapírt, majd beleborítottam a masszát. Jó alaposan szétegyengettem, úgy 1 cm vastag lett. Jól nyomkodjuk bele, de még mindig meleg, vigyázz a kezedre. De ezt még kihűlés előtt mindenképp meg kell tenni!

Tedd félre, hogy jól kihűljön. Ezután kedved szerint szeleteld.

Könnyen és szépen szeletelhető.