2015. március 15., vasárnap

Vaníliás linzer narancsos csokiöntettel

Amikor anyukámhoz megyünk, nos akkor van csak igazán terülj-terülj asztalkám. Sokféle sütemény, csak sajnos nem igazán egészséges alapanyagokból. Készített egy igazán finom linzer kekszet, melynek elkértem a receptjét, hogy én is elkészítsem egészséges alapanyagokból. Szerintem nincs olyan receptet, amit nem lehetne megreformálni. Nos, most ezzel is ez történt. A gyerekeknek az én verzióm is ízlett, úgyhogy ennél nem kell jobb bizonyíték.


Hozzávalók:
  • 35 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt (egy kissé átszitálhatjuk, a fennmaradt korpát pedig müzlibe vagy más ételbe felhasználhatjuk)
  • 20 dkg bio vaj
  • 12 dkg méz vagy kókuszvirágcukor megdarálva
  • 1 házi tojás
  • 1 kávéskanál vaníliapor
  • 1/2 csomag sütőpor
  • csipet só
  • 70%-os étcsoki
  • 2-3 csepp narancsolaj
Elkészítése:
  1. A vajat, a tojást és a cukrot keverjük ki habosra.
  2. Adjuk hozzá az átszitált lisztet, a vaníliaport, sütőport és a csipet sót.
  3. Gyúrjunk belőle egy jó, nyújtható állagú tésztát.
  4. Tegyük be a hűtőbe úgy 1 órára.
  5. Nyújtsuk ki úgy 2 mm vastagra és szaggassuk ki. Amennyiben lekvárral szeretnénk megtölteni, akkor karikára szaggassuk, és minden második közepébe is tegyünk egy kis lyukat.
  6. Előmelegített sütőben süssük ki  kb. 10 perc alatt, 180 fokon.
  7. Csorgassuk meg a narancsos csokimázzal. Ehhez a 70%-os étcsokit vízgőz felett megolvasztottam, és cseppentettem bele 2-3 csepp narancsolajat.