2015. április 20., hétfő

Sárgabarack-lekváros almás pite mazsolával és dióval

Újabb pite... szeretem ezeket az egyszerű ételeket. A nagylányom csak annyit mondott: FINOM. Ennél több nem is kell... Mindent bele módszert alkalmaztam, persze csak olyanok kerültek bele, amik az almával párosíthatók.


Hozzávalók:
  • 18 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 7 dkg fehér tönkölyliszt
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1/2 kávéskanál vaníliapor
  • 8 dkg bio vaj
  • 8-10 dkg méz, juharszirup vagy datolyavaj
  • csipet himalája só
  • növényi tej - én házi mandulatejet használtam -, amennyitől összeáll a tészta
Töltelék:
  • 2 szép nagy alma
  • 1 marék mazsola
  • 2 marék dió
  • 2-3 evőkanál házi, cukrozatlan baracklekvár
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1-2 evőkanál méz vagy juharszirup
  • kevéske kókuszolaj
Elkészítése:
  1. A lisztbe keverjük el a porokat (szódabikarbóna, fahéj, vaníliapor, só).
  2. Morzsoljuk bele a hideg vajat, majd gyúrjuk hozzá az édesítőszert.
  3. Annyi tejet adjunk hozzá, hogy összeálljon a tészta.
  4. Tegyük be a hűtőbe. Én jól elfelejtkeztem róla, mert közben mást is sütöttem, így két napig ez a hűtőben csücsült.
  5. Vegyük ki a hűtőből. Egy kicsit várni kell vele, mert nagyon kemény, képtelenség vele dolgozni. Amikor kissé felmelegedett, az 1/3-át tegyük félre.
  6. A tészta 2/3-át nyújtsuk ki, és tegyük bele a piteformába.
  7. Ezt előmelegített sütőben úgy 5 percig süssük meg.
  8. Közben készítsük el a tölteléket.
  9. Az almát mossuk meg, vágjuk 4 fele, és szeleteljük fel.
  10. Egy serpenyőbe tegyük a kókuszolajat, és dobjuk rá az almákat és a mazsolát is.
  11. Pároljuk meg egy kissé, mehet hozzá a fahéj és 1 marék durvára tört dió.
  12. Úgy 5 perc után csorgassuk meg mézzel és keverjük hozzá a baracklekvárt is.
  13. Ezt a tölteléket tegyük az elősütött tésztára.
  14. A megmaradt tésztát nyújtsuk ki, és készítsünk a tészta tetejére rácsokat.
  15. Kenjük meg baracklekvárral és szórjuk meg a maradék durvára tört dióval.
  16. Kb. 20 perc alatt szépen megsül.