2016. június 4., szombat

Puding kukoricakeményítő nélkül, egészségesen

Bolti pudingporokat nem szoktam venni, mert ha megnézzük az összetevőket, akkor bizony 99%-ban kukoricakeményítőből állnak, valamint tesznek bele még egy kis vanília aromát is. 

Sajnos az izolált keményítők természetes közegüktől meg vannak fosztva - rostok, vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek - amely következtében megugrik a vércukorszint, ezáltal fokozva az inzulintermelést, extra munkára serkentve a hasnyálmirigyet. Főleg, ha azt még állati eredetű tejjel párosítjuk ... nos, az valóban nem jó a helyes ételtársítást figyelembe véve. Nem azt mondom, hogy hébe-hóba ne kerüljön az ételünkbe, de remek alternatívák vannak sűrítésre és puding készítésére is.

Most is egy olyan pudingot készítettem, amelyben a sűrítést a barna rizsliszt látja el. Az alap receptet bátran variálhatod kedvenc gyümölcsöddel, de lehet akár csokis is. Az állaga olyan, mint a bolti, dobozos pudingoké (tehát hígabb, mint a tasakos pudingporok), de pici agar-agar remekül sűrít még rajta. Nem akartam több rizslisztet beletenni, hogy ne legyen olyan rizs íze. :) Ez a puding úgy 1/2 mokkáskanál agar-agarral tortakrém is lehet.


Hozzávalók:
  • 2 nagy, érett banán
  • 5 dkg barna rizsliszt
  • 5 dl növényi tej (én rizstejjel készítettem)
  • 1/2 mokkáskanál vaníliapor
  • 4-5 csepp narancsolaj

Elkészítése:
  1. A narancsolaj kivételével mindent tegyél egy turmixba, és alaposan dolgozd össze.
  2. Ha jó homogén lett, akkor lassú tűzön tedd fel főni. Kb. 8-10 perc főzés elég neki.
  3. Vedd le a tűzről, és cseppentsd bele a narancsolajat.
  4. Ez egy alap puding, ebbe kedved szerint tehetsz gyümölcsöket vagy kakaóport.
Én epreset készítettem, amelybe tettem egy löttyintésnyi imsyser-t (probiotikum). Amikor langyosra hűlt, gyümölcsös joghurt hatása lett. Ez lett a befutó a 3 verzió közül.

A második variáció a csokis, amelybe kakaópor került. De ebbe meg el tudnék képzelni apróra vágott meggydarabokat. Olyan csokis meggyes lenne. :)

A harmadik pedig az alap vaníliás. Ez sem rossz, de a másik kettő sokkal finomabb. :)