2017. január 19., csütörtök

Aszaltgyümölcsös pirított dió

Reggel, miközben az aszaltgyümölcsös granolát csemegéztem, éppen a rádióban hallottam Tóth Gábortól, hogy nagyanyáink milyen ösztönösen tudták, hogy természetes vaspótlásra a sötét bogyós lekvárokat dióval keverték.... ekkor nekem is egy remek ötletem támadt. Alapvetően a granolából is elsőként mindig a pirított diót válogatom ki, így ezt készítettem el önmagában, nagyobb mennyiségben. 



Hozzávalók:
  • 8 dkg aszalt szilva (kén- és cukormentes)
  • 8 dkg mazsola (kén- és cukormentes)
  • 40 dkg dió
  • 4-5 csepp narancsolaj
  • 1/2 kávéskanál fahéj
  • 1/2 kávéskanál vaníliapor

Elkészítése:

  1. A felkockázott szilvát és a mazsolát néhány órára áztassuk be kevés vízbe, majd botmixerrel pürésítsük.
  2. Keverjük össze a dióval, fűszerezzük.
  3. Előmelegített sütőben, 160 fokon pirítsuk mintegy 20-30 percig. Időközben néhányszor keverjük át.
Szórjuk müzlibe, kásába vagy akár magában is csemegézhetjük.