2017. július 23., vasárnap

Padlizsános spagetti

A zöldséges tésztákban végeláthatatlan lehetőség rejlik attól függően, hogy milyen zöldséget és milyen tésztát használsz fel hozzá. Most itt a padlizsán szezonja, készítsétek el minél gyakrabban ezt a finomságot.


Hozzávalók (4 adag):
  • 1 szép nagy vöröshagyma
  • 1 evőkanál kókuszolaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy padlizsán
  • 50-60 dkg paradicsom
  • lehetőleg friss zöldfűszer: rozmaring, oregánó, kakukkfű
  • himalája só, bors
  • 1 csomag (gluténmentes) spagetti
Én cukkinit is tettem bele.

Elkészítése:
  1. A hagymát vágd fel kis kockára, majd a kókuszolajon kezdd el megdinsztelni. Néhány perc elteltével reszeld bele a fokhagymát, de figyelj, hogy ne égjen meg!
  2. A paradicsom kis részét turmixold, a többit vágd cikkekre. Öntsd rá a hagymás zsírra, és süsd össze. Fűszerezd.
  3. Közben a padlizsánt hámozd meg, szeleteld fel. Sózd be, majd hagyd állni 20-30 percig. A sütőt melegítsd elő 180-190 fokra.
  4. Anikó (Zöldház Bio Panzió konyhatündére) a padlizsánokat egyszerűen megsütötte a sütőben, én viszont sütés előtt kissé bepácoltam. Egy kis olívaolajba tettem füstölt pirospaprikát, sót, borsot és 1 gerezd fokhagymát reszeltem bele. A sótól jól leöblített padlizsán szeleteket ebbe a pácba kevertem.
  5. Tehát én grillen 5-8 perc alatt megsütöttem a padlizsánt, de odafigyelve, hogy ne égjen meg!
  6. Amikor jól összesült a paradicsom, akkor hozzákevertem a csíkokra vágott grillezett padlizsánokat. Ezek után már nem kell főzni, tálalhatod is a kifőtt tésztához.