2016. március 2., szerda

Csokis quinoa-chia puding

Érdekes párosítás, melyet a véletlen hozott így össze. Egy kicsit túlöntöttem tejjel a quinoat, így kellett egy kicsit sűríteni az állagán. Igazán finom lett, - egy kis praktikát bevetve -, nem kell félni attól, hogy keserű lesz. Ugyanis a magocska felületén egy szaponin nevű anyag van, amely keserűvé és érdekes illatúvá teszi az ételt. Én forráztam, öblítettem, majd még száraz serpenyőben át is pirítottam.

Ha nem tudod pontosan, hogy mi is a quinoa, itt írtam róla egy kis szösszenetet, a chiamagról is hamarosan olvashatsz. Érdemes mindkettőt rendszeresíteni a konyhában, mert irtó egészségesek és csudafinom ételeket lehet belőlük készíteni.


Hozzávalók (4 adag)
  • 10 dkg tarka quinoa (ez volt most itthon, ha neked fehér van, akkor azzal készítsd el)
  • 5 dl rizstej
  • 5 dkg datolya
  • 1/3 rúd vanília kikapart belseje
  • 1/2 bio narancs héja
  • csipet só
  • 2 evőkanál chiamag
  • 1 banán
  • 1 evőkanál kakaóport
  • tetejére: kedvenc (savanykás) gyümölcs
Elkészítése:
  1. Mérd ki a quinoat, majd forralt vízzel öntsd le. Hagyd állni néhány percig, majd alaposan öblítsd át, és tedd egy száraz serpenyőbe. Ekkor, folyamatos keverés mellett, lassú lángon szárítsd meg a magokat (ne pirítsd). Ez kb. 5 perces folyamat.
  2. Önts rá fél liter rizstejet, tedd hozzá a fűszereket és a pici darabokra vágott datolyát.
  3. Forrástól számítva kb. 20 perc alatt megfő. Viszont ne lepődj meg a színén (főleg, ha tarka quinával készíted), mert olyan szürkés, nagyon híg állagot fogsz látni.
  4. Szórd bele a chiamagot, keverd össze. Tedd vissza rá a fedőt, és hagyd állni úgy 1 órát.
  5. Ekkorra egy jó sűrű pudingod lesz. Tedd hozzá a kakaóport, és a botmixerezett banánt.
  6. Adagold ki poharakba, a tetejét díszítsd gyümölcsökkel.